میکروفون بی‌سیم یا 2FM
0 (0)

میکروفون بی‌سیم یا 2FM چیست؟

در استفاده از میکروفون بی‌سیم باس وش روبرو هستیم:

1/ نوع میکروفون که اصلا محدودیتی در آن وجود ندارد.

2/ بخش فرستنده

3/ بخش گیرنده

* در نوع میکروفون محدودیت وجود ندارد و هر نوع میکروفون می‌تواند باشد ولی باید نوع فرستنده آن خیلی کوچک باشد.

همچنین ببینید >> استودیو ضبط صدا در قیطریه

پروانه کانال فرستنده 3

عرض باند کانال این فرستنده درحدود پانزده کیلو هرتز است و نوع مدولاسیون در آن از نوع MM4 مدولاسیون فرکانس و سیگنال به نویز زیاد و درصد اندک دیسک روشن که در باند UHF و FM1 کار می‌کنند. به دلیل بی‌استفاده بودن کابل جهت تغذیه مدارهای آن از باتری استفاده می‌شود آن‌چنان فرکانس کرییر است و بهترین طرز استفاده از آن قرار گرفتن در جهت گردن گوینده است .

گیرنده میکروفون بی‌سیم

گیرنده میکروفون بی‌سیم به دو شکل است یک شکل آن روی رک نصب می‌شود و هنگامی‌که از آن استفاده می‌شود که در استودیو به صدا نیاز داریم و درون اتاق کنترل است. شکل دیگران پرتابل یعنی قابل‌حمل و نقل است که به دلیل داشتن ابعاد کوچک می‌توان آن را حمل کرد و یا جای آویزان کرد.

ابعاد گیره این گیرنده حدود 12*20 سانتی‌متر با ضخامت 3سانتی‌متر و وزن سیصد گرم است. آنتن گیرنده از حساسیت زیادی برخوردار است و نه پرتابل آن بر روی بند گیرنده نصب می‌شود. آنتن آن از نوع رو که روی یک پای استودیو است که توسط کابل‌هایی که کواکسیل (کابل شیلددار) به درون اتاق کنترل منتقل می‌شود. در شرایط پرتاب معمولاً برای تغذیه از دو عدد باطری نه و نیم ولت استفاده می‌شود و در شرایط استودیویی می‌توان از برق استفاده کرد ازآنجاکه ممکن است.

مسئله انعکاس و یا حذف سیگنال پدید آید باید حتی‌الامکان آنتن گیرنده و فرستنده نزدیک باشند کاربرد این نوع میکروفون معمولاً در جاهایی است که کابل میکروفون مزاحم کار ماست چه درون استودیو باشد و چه در بیرون آن یک نوع از میکروفون‌های مینیاتوری آن از نوع سونی است که معمولاً بین یک و نیم ول تا پنجاه و دو ولت کار می‌کنند .

میکروفن بیسیم به همراه گیرنده-min

 

همچنین ببینید >> استودیو صدا در سهروردی شمالی

# میکروفون بی‌سیم

# میکروفون بیسیم

# میکروفن بی‌سیم

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]