میکروفون دینامیکی (داینامیک) | بهترین و ارزانترین میکروفن داینامیک
0 (0)

میکروفون دینامیکی (داینامیک)+بهترین و ارزانترین میکروفن داینامیک

میکروفون دینامیکی (میکروفن داینامیک) تشکیل‌شده از یک ممبران از جنس سبک نظیر کاغذ و پلاستیک و آلومینیوم که یک سیم‌پیچ به ممبران دیافراگم متصل است و این سیم‌پیچ می‌تواند در داخل شکاف قطبین یک آهن‌ربا حرکت کند.

بنابراین وقتی‌که فشار صوتی روی این ممبران وارد می‌آید ممبران و درنتیجه سیم‌پیچ متصل به آن با همان ریتم تغییرات فشار صوتی نوسان می‌کنند.

پس حرکت سیم‌پیچ در داخل میدان مغناطیسی یک جریان الکتریکی روی سیم‌پیچ القا می‌گردد که ریتم تغییرات این جریان درست منطبق با ریتم تغییرات فشار وارد روی ممبران است.

همچنین ببینید >> استودیو ونک

میکروفون دینامیکی اولین خانواده میکروفون هایی است که به‌طور حرفه‌ای استفاده می‌شوند. در این میکروفون همان‌طور که قبلاً گفته شد مغناطیس ثابت و سیم‌پیچ متحرک است و جریانی حدود یک دهم میلی‌ولت ایجاد می‌شود که در میکروفون‌های حرفه‌ای حدود 0.2 مگاولت است.

علت این‌که میکروفون دینامیکی در مصارف حرفه‌ای استفاده می‌شود داشتن عرض باند خطی وسیعی است وقتی قیمت آن بسیار گران است.

همچنین ببینید >> استودیو جردن

میکروفون دینامیکی نسبت‌به میکروفون ذغالی راندمان کمتری دارد ولی دارای کیفیت بهتری است و در صنایع حرفه‌ای مخصوصاً در صداوسیما به‌نحو احسن استفاده می‌شود و از این میکروفون برای ضبط گفتار نیز استفاده می‌کنند.

ضمنا برای زیاد کردن راندمان این نوع میکروفون با قرار دادن سوراخی در پشت دیافراگم که فضای خارج متصل باشد و یا و با محاسبه‌ی سطح و طول سوراخ یک مقدار از انرژی صوتی را با صد و هشتاد درجه اختلاف فاز و پشت دیافراگم منتقل می‌کنند.

این فیدبک در حرکت به ممبران کمک کرده و راندمان میکروفون زیاد می‌شود. حساسیت ولتاژ مدار باز این میکروفون با پیچک متحرک سیم‌پیچ تقریباً برابر با دو چهار در ده ولت بر و بر میکرو بار و یا نود و دو دسی‌بل است و نسبت به میکروفون خازنی کریستالی که بعداً توضیح داده می‌شود از حساسیت کمتری برخوردار است.

امپدانس خروجی میکروفون حدود ده اهم است که نسبت‌به میکروفون خازنی و کریستالی خیلی ناچیز است و به وسیله ترانسفورماتور بالابرنده ولتاژ در بدنه میکروفون عمق تطبیق امپدانس را انجام می‌دهد.

درضمن میکروفون دینامیکی بدون تقویت‌کننده مقدماتی استفاده می‌شود و می‌توان با کابل نسبتاً طولانی سیگنال را از آن انتقال داد.

پاسخ فرکانس این نوع میکروفون حدود 10 کیلوهرتز تا 14 کیلوهرتز است و درضمن و در ضبط صدای گوینده و رپرتاژ و تئاتر و غیره از آن استفاده می‌شود.

همچنین ببینید >> استودیو ولیعصر

در تصاویر زیر بهترین و ارزانترین میکروفن های داینامیک خدمتتان معرفی شده اند.

میکروفن داینامیک

 

 

 

 

محدوده پاسخ فرکانسی میکروفن داینامیک shure sm58

محدوده پاسخ فرکانسی میکروفن داینامیک shure sm58
محدوده پاسخ فرکانسی میکروفن داینامیک shure sm58
مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]