استودیو خانگی | ضبط خانگی | استودیو ساده و کوچک ولی بسیار کاربردی و موثر
0 (0)

استودیو خانگی ضبط خانگی استودیو ساده و کوچک

استودیو خانگی | ضبط در خانه | استودیو ساده و کوچک ولی بسیار کاربردی و موثر

عمل ضبط خانگی صدا در یک خانه شخصی در واقع همان استودیو خانگی به جای یک استودیوی ضبط حرفه ای است.

استودیویی که برای ضبط خانگی راه اندازی می شود، استودیوی خانگی نامیده می شود. ضبط خانگی به طور گسترده توسط صداپیشگان، راویان، خوانندگان، نوازندگان، مجریان پادکست و سازندگان مستند در تمام سطوح موفقیت انجام می شود. با پیشرفت فناوری در قرن بیست و یکم، هزینه تجهیزات صوتی حرفه ای به طور پیوسته کاهش یافته است، در حالی که اطلاعات در مورد تکنیک های ضبط به راحتی به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است. این روندها منجر به افزایش محبوبیت ضبط خانگی و تغییر صنعت ضبط به سمت ضبط در استودیو خانگی شده است. همه‌گیری COVID-19 و قرنطینه‌های مرتبط با آن منجر به افزایش چشمگیر جهانی در تعداد افرادی که از خانه در سراسر سال 2020 کار می‌کنند، شد، و توسط کارشناسان پیش‌بینی می‌شود که تغییری دائمی در زمینه ضبط صدا حتی پس از اتمام همه گیری باقی بماند.

گالری تصویر چند نمونه استودیو ضبط خانگی :

همچنین ببینید >> استودیو صدابرداری در قیطریه

تجهیزات استودیو ضبط خانگی

تا اواخر دهه 1970، موسیقی را می‌توان بر روی دستگاه‌های ضبط صوت با کیفیت پایین یا بر روی دستگاه‌های بزرگ و گران‌قیمت نوار به حلقه ضبط کرد. به دلیل قیمت بالا و ماهیت تخصصی، دستگاه های حلقه به حلقه فقط برای استودیوهای حرفه ای و هنرمندان ثروتمند کاربردی بودند. در سال 1979، تاسکام Portastudio را اختراع کرد، یک ماشین کوچک چهار مسیره که هدف آن بازار مصرف بود. با این محصول جدید، ضبط صوت های کوچک چند مسیری به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفت و در سراسر دهه 1980 محبوبیت یافت. در دهه 1990، دستگاه‌های نوار آنالوگ با ضبط‌کننده‌های دیجیتال و ایستگاه‌های کاری صوتی دیجیتال مبتنی بر رایانه (DAW) جایگزین شدند. این دستگاه‌های جدید برای تبدیل آهنگ‌های صوتی به فایل‌های دیجیتال و ضبط فایل‌ها بر روی نوار مغناطیسی (مانند ADAT)، دیسک سخت، دیسک فشرده یا فلش رام طراحی شده‌اند.

همچنین ببینید >> استودیو صدابرداری در شریعتی

نحوه صدا یا طنین اتاق می تواند نحوه میکس، نوشتن و ضبط موسیقی را به طرز چشمگیری تغییر دهد. اتاق‌های اصلاح نشده پاسخ فرکانسی ناهمواری دارند، به این معنی که تصمیم‌گیری در مورد اختلاط بر اساس صدایی است که «رنگی» است، زیرا میکس‌کننده‌های صدا نمی‌توانند دقیقاً آنچه در حال پخش است را بشنوند. پانل های آکوستیک و تله های باس می توانند صدا را در اتاق بهبود بخشند.

همچنین ببینید >> استودیو صدابرداری در ولیعصر

تاثیر استودیو ضبط خانگی بر استودیوهای حرفه ای ضبط صدا

استودیوهای حرفه ای ضبط به شدت تحت تاثیر رشد فناوری استودیوهای خانگی در دو دهه اخیر قرار گرفته اند. پیشرفت در چنین فناوری همراه با بودجه متوسط ​​تا کم هنرمندان جدید و حتی مطرح، بسیاری از استودیوهای تجاری را از کار انداخته است. بسیاری از مهندسان حرفه‌ای از این استودیوهای تجاری به خانه‌های خود نقل مکان کرده‌اند تا بتوانند با هزینه‌ای در دسترس با مشتریان خود کار کنند. هنرمندان همچنین استودیوهای خانگی خود را برای ضبط و تولید متریال خود راه‌اندازی کرده‌اند و مجبور نیستند با بودجه‌های بالا و زمان گران استودیو دست و پنجه نرم کنند. عدم فروش آلبوم در سال‌های اخیر و کاهش بودجه توسط شرکت‌های بزرگ ضبط برای تأمین بودجه هنرمندان و تهیه‌کنندگان برای ضبط در این استودیوهای سطح بالا، آسیب قابل توجهی نیز وارد کرده است. برخی از استودیوهای نمادین موسیقی به دلیل این شرایط مجبور شده اند درهای خود را برای همیشه ببندند. لیست این استودیوها عبارتند از The Hit Factory که در شهر نیویورک قرار داشت و محل انتشار آلبوم هایی مانند Born in the USA اثر بروس اسپرینگستین و Graceland اثر Paul Simon و Sony Music Studios است که همچنین در شهر نیویورک قرار داشت. جایی که نیروانا جلسه MTV Unplugged خود را ضبط کرد. استودیو دیگری که مجبور به تعطیلی شد، استودیو المپیک در لندن بود که در آن آثار اریک کلاپتون، جیمی هندریکس و رولینگ استونز ضبط شد.

همچنین ببینید >> استودیو صدابرداری در جردن

حتی اگر این استودیوهای تجاری قادر به تولید یک ضبط با کیفیت برای هنرمندانی هستند که در آنها ضبط می کنند، بسیاری از نرم افزارهای ضبط مورد استفاده در استودیوهای خانگی می توانند آنچه را که کنسول ها و ضبط صوت قادر به انجام آن هستند تقلید کنند. همانطور که در لس آنجلس تایمز ذکر شد، به گفته NAMM، گروه تجاری خرده‌فروشان و تولیدکنندگان موسیقی: “کل بازار موسیقی کامپیوتر از کمتر از 140 میلیون دلار فروش در سال 1999 به تقریباً نیم میلیارد دلار در سال 2008 رسید”. بنابراین در حالی که فروش آلبوم در دهه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است، که استودیوهای ضبط را مجبور به کاهش هزینه ها کرده است، فروش نرم افزارهای کامپیوتری و فناوری مرتبط با موسیقی نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مورین درونی، مدیر ارشد بخش تولیدکنندگان و مهندسان آکادمی ضبط، با لس آنجلس تایمز صحبت کرد و در مورد آنچه استودیوهای ضبط در صنعت موسیقی امروزی هستند با بیانیه زیر منعکس شد: “از برخی جهات ما به دور کامل رسیده ایم. … ما به کوچک و کارآفرین بودن بازگشته ایم. مردم هنوز وقتی چیزی برای ارائه دارند که نمی توانند در خانه انجام دهند به استودیوهای تجاری نگاه می کنند.

همچنین ببینید >> استودیو صدابرداری در میدان ونک

 

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]