میکروفون گذاری ساز صدابرداری فلوت و پیکولو
0 (0)

میکروفون گذاری و صدابرداری فلوت

میکروفون گذاری ساز فلوت صدابرداری فلوت و پیکولو

فلوت ساز لوله ای است که به صورت افقی نگه داشته می‌شود نوازنده در این در یکی از حفره‌های سداد میده و نواک و شیوه را با تغییر جریان هوا کنترل میکند.

نواک با باز و بسته کردن حفره های کناری ساز نیز تنظیم می شود صدا از حفره دهانی و حفره های کناری و انتهای فلوت منتشر می‌شود. گستره و ساعت های اصلی آن از ۲۶۱ تا ۲۳۴۹ هرتز است و گستر هماهنگ های آن از ۳ تا ۸ کیلو هرتز است. گستره پویایی فلوت تقریباً محدود است.

میکروفون گذاری و صدابرداری فلوت و پیکولو

به علت اینکه فلوت و پیکولو صوتی از نوع کوچکتر و بانوان که بالاتر صدا را با الگوی که در کناره های آن تغییرات ایجاد شده و از حفره های انتهایی ساز منتشر می‌کنند. میکروفون گذاری نزدیکی یا بدتر از آن میکروفون گذاری تماسی باعث از دست رفتن بسامد های خاص و تاکید بر قسمت های دیگر می شود. به علاوه صدای خشک و کم واخنش می تواند بعضی از تونالیته ها را دچار واپیچ کند.

در مورد فلوت فاصله میکروفون تا منبع بستگی به نوع موسیقی دارد در موسیقی کلاسیک باید ۳ تا ۸ فوت باشد

و در موسیقی پاپ در حدود ۶ اینچ تا ۱۲ فوت. مشخص کردن موقعیت میکروفون را باید از کمی بالاتر از نوازنده و بین دهنی و انتهای ساز شروع کرد. برای افزایش کیفیت صدای دمیده شدن ساز و نفس ها نزدیک دهنی میکروفون گذاری کنید مقدار نزدیک شدن به دهنی فلوت بستگی به این دارد که شما تا چه حد می خواهید صدای نفس ها مشخص باشد. در صورتی که صرف نظر از محل قرار گرفتن میکروفون صدای نفس مشکل ایجاد کند و شما بخواهید آن را حذف کنید سعی کنید میکروفون رو پشت سر نوازنده قرار داده و حفره های انگشتی را نشانه بگیرید.

همچنین تکنیک محتویات بسامدهای بالا را نیز کاهش می‌دهد می‌دهد یک بادگیر یا پاپ فیلتر نیز نویز ناخواسته نفس را کاهش میدهد.

در میکروفون گذاری فلوت یا هر ساز بادی دقت کنید که میکروفون صدای کلیدهای ساز را دریافت نکند.

 

متدهای صدابرداری فلوت

میکروفون گذاری فلوت و پیکولو

a. با قرار دادن یک میکروفون روی حفره های انگشتی در نزدیکی انتهای ساز بیشتر صدایی را که این سازمان منتشر می‌کند جمع‌آوری کرده و صدای نفس دریافت نمی شود.

b. بعضی از آهنگسازان احساس می‌کنند که صدای نفس ها نیز بخشی از ماهیت شنیداری کلی ساز است و برای تولید صدایی با ساختار نازکتر نزدیک سر فرود دهنی میکروفون گذاری می کنند.

c. در صورتی که صدای ناخواسته نفس علیرغم میلتان هنوز شنیده می‌شود میکروفون را پشت سر نوازنده قرار دهید به طوری که حفره های انگشتی را نشانه گیری کند.

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]